Letní osvěžení

11.06.2014 10:32

Nedávno jsem narazila na jeden zajímavý recept. Jedná o zdravější variantu oblíbené osvěžující pochoutky - zmrzlinu, jejíž hlavní složkou (a klidně i jedinou) je banán. Možná není úplně nejzdravější jíst v horkém počasí mražené potraviny, nicméně někdy prostě neodolám a na zmrzlině si ráda pochutnám. Zrovna dneska jsem se rozhodla vyzkoušet výrobu domácí banánové zmrzky.

Jak na to:

Banán oloupeme a nakrájíme na kolečka. Dáme ho na 2-3 hodiny do mrazáku. Poté kolečka banánu umixujeme dohladka. Zmrzlinu můžeme nechat tak a rovnou podávat nebo podle chuti přidat další libovolné ingredience - jiné mražené ovoce (jahody, maliny, borůvky, rybíz, meruňky...), citronovou šťávu, med, agávový, datlový či javorový sirup, ořechy, kakao... Fantazii se meze nekladou. Já jsem použila jen 1 větší banán a lžičku kakaa, z čehož jsem vytvořila 2 kopečky mražené lahůdky.

Je krásně krémová a nadýchaná a v kombinace s kakaem je prostě geniální - jako banán v čokoládě! Zmrzlinu nebo sorbet si můžeme vyrobit v podstatě z jakéhokoliv ovoce, mixováním už zmraženého ovoce docílíme jemné a nadýchané struktury - ne dřeně - bez zmrzlinovače. Zmrzlinu rovnou podáváme nebo ji uchováváme ve vhodné nádobě v mrazáku. Můžeme použít i tvořítka na nanuky, do kterých můžeme dát ovoce umixované ještě nezmražené a také přidat celé plody.

 

 

Inspiraci jsem čerpala na stránkách www.carujeme.cz